GrOepstrainingen

Kinderen en jongeren kunnen leren van én met elkaar. In een veilige en professionele omgeving krijgen kinderen/jongeren de ruimte om samen te groeien en vaardigheden te versterken. In een groep herkennen ze elkaars gevoelens en situaties, en ontdekken ze nieuwe manieren om met uitdagingen om te gaan.

asSERTIVITEITSTRAINGING

“KOM MAAR OP, IK BEN TOP!”

Voor wie?

Kinderen die...

  • Op een zelfverzekerde manier voor zichzelf willen leren opkomen

  • Op een positieve manier willen leren denken en handelen

  • Weerbaar willen reageren in sociale situaties en op sociale media

Wat?

  • 10 groepssessies met min. 4 en max. 8 kinderen, gegeven door 2 klinisch psychologen

  • 1 ouderbijeenkomst

  • 1 intakegesprek en 1 evaluatiemoment met ouder(s) en kind

  • Combinatie van theorie, rollenspellen en speelse opdrachten

  • Onderzocht en onderbouwd programma

Praktisch?

  • Gratis! Via de conventie psychologische zorg in de eerste lijn worden deze sessies vergoed door het RIZIV

  • Aankoop van het werkboek ‘Kom maar op, ik ben top!’ wordt aangeraden (€25,75)

  • Locatie: Huis van het Kind Aalst (Grote Markt 3, 9300 Aalst)

Inschrijven?

  • De nieuwe reeks start in september 2026.

  • Inschrijven kan via de roze knop hieronder. Je wordt nadien gecontacteerd om een intakegesprek in te plannen. Tijdens dit gesprek maken we kennis en bekijken we samen of de training aansluit bij de noden van uw kind.

emOTIETRAINING

“Het kleurenavONTUUR”

6 - 8 jaar

9 - 11 jaar